DVS logo Omtrek vrijgemaakt

In de maanden maart en april organiseren we bij De Vrije Slag een bijscholingscursus zwemtechniek, ongeveer op trainer 3 niveau van de KNZB. Deze cursus is bedoeld voor trainers die nu aan het bad staan of voor zwemmers die van plan zijn trainingen te verzorgen. De cursus is open voor trainers van alle niveaus.

Ziek? Vragen over de training?

Het is mogelijk om de trainersgroep van de vereniging een mail te sturen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.l (vermeld even de baan, da's wel zo makkelijk).

Let op: afzeggingen voor wedstrijden gaat NIET via dit email adres; bekijk daarvoor de informatie bij de opstelling van de wedstrijd.

Om goed te kunnen trainen is natuurlijk de juiste uitrusting nodig. De inhoud van de gemiddelde zwemtas van een zwemmer die gaat trainen ziet er als volgt uit:

  • minimaal 1 handdoek
  • zwembrilletje plus reserve
  • zwembroek of badpak
  • badmuts plus reserve
  • slippers
  • plank en pull buoy (deze liggen ook in het zwembad, dus het is niet noodzakelijk om je eigen plank en pull buoy mee te nemen)
  • bidon met water
  • eventueel shampoo

Om de trainingen op een goede en leuke manier te laten verlopen, zijn er een aantal regels nodig. Dat klinkt vervelend, maar het valt best mee: als iedereen zich aan de regels houdt, worden de trainingen voor iedereen plezieriger. Daarom volgen hieronder de regels waar iedereen zich tijdens de training aan houdt:

  1. Iedereen wordt geacht op tijd op de training te verschijnen en te helpen bij het opbouwen van het bad. Het is de verantwoording van alle zwemmers dat op tijd de lijnen in het water liggen en de vlaggetjes opgehangen zijn (en niet van de trainers). Om uiterlijk 18:05 uur (of 17:05 uur) ligt iedereen in het water. 
  2. Voordat je gaat trainen ga je naar het toilet. Zo voorkom je dat je onder de training uit het water moet. Moet je onverhoopt tóch tijdens de training naar het toilet, dan ga je altijd aan het eind van een programmaonderdeel. Je stapt niet zomaar uit het bad, maar je vraagt dit eerst aan je trainer. 
  3. Voordat het trainingsprogramma start werkt iedereen een warming-up af. Dit houdt in dat je goed inzwaait en opwarmt voor de training die je gaat volgen. Voor hulp kun je natuurlijk altijd bij je trainer terecht. 
  4. Iedere zwemmer zwemt het programma dat de trainer opdraagt, zonder tijdens de training de discussie aan te gaan. Bewaar je vragen en opmerkingen tot na de training en bespreek ze na de training met je trainer. 
  5. Kan je een dagje niet trainen, bijvoorbeeld omdat je ziek bent, meldt dat dan even aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (even laten weten om welke baan het gaat).
  6. Kom je meer dan een week niet trainen (om welke reden dan ook), neem dan contact op met je coördinator.

Komende wedstrijden:

Recente nieuwsbrieven:

Nieuwsbrief ontvangen?

Facebook

Adverteerders: